Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nomofobie u sester
GROMSKÁ, Veronika
Abstrakt Úvod: Tato bakalářská práce se zaměřuje na výskyt nomofobie u sester. Teoretická část se zabývá závislostí, úzkostí, popisem nomofobie a výskytem nomofobie ve zdravotnictví. Nomofobie u sester je velice závažný problém, jelikož vlivem častého používání mobilních zařízení dochází knegativním důsledkům, jako je například odkládání důležitých úkolů, hromadění úkolů nebo rozptýlení. Cíl: Cílem práce bylo zmapovat výskyt nomofobie u sester pracujících na jednotkách intenzivní péče a standardních odděleních a zmapovat také vliv vzdělání sester na výskyt nomofobie. Metodika: Pro tuto práci byla použita kvantitativní metoda šetření. Data byla získaná pomocí standardizovaného dotazníku NMP-Q (angl. Nomophobia questionnaire). Rozdáno bylo 80 (100 %) dotazníků a celková návratnost byla 61 (76,25 %) dotazníků. Výsledky: Z celkového počtu 61 sester (100 %) se u každé projevil nějaký stupeň nomofobie. Největší počet sester, konkrétně 36 sester (59 %) mělo zjištěno, že trpí mírným stupněm nomofobie. U 22 sester (36 %) byl zjištěn střední stupeň nomofobie a u 3 sester (5 %) byl zjištěn těžký stupeň nomofobie. Výsledky také ukázaly, že sestry ze standardních oddělení vykazovaly vyšší míru nomofobie než sestry, které pracovaly jednotkách intenzivní péče (p = 3,9 %). Dále bylo zjištěno, že stupeň nomofobie se u sester nelišil podle stupně vzdělání. Sestry jak se středoškolským, tak i s vysokoškolským vzděláním vykazovaly stejnou míru nomofobie (p = 20,5 %). Závěr: Přínosem této bakalářské práce by měl být náhled do tématu nomofobie u sester a dopadu nomofobie na kvalitu poskytované péče. Tato práce by měla nabídnout sestrám materiál, kde bude shrnuto vše, co se týká této problematiky a zároveň může práce sloužit zaměstnavatelům zdravotnických zařízení k větší motivaci sester.
Novodobé závislosti
NÝDLOVÁ, Leona
Práce se zabývá problematikou užívání a nadužívání mobilního telefonu v kontextu se zdravým životním stylem. Teoretická část pracuje s pojmem závislost na chytrém mobilním telefonu, nomofobií. Popisuje rizika vzniklá nadužíváním mobilního telefonu a dopady na zdraví a zdravé fungování člověka, které může nadužívání způsobovat. Charakterizuje nejčastější nelátkové závislosti, které mobilní telefon jako prostředek pomáhá rozvíjet. Věnuje se etice online prostoru. Zabývá se možnostmi prevence ze stran neziskového sektoru a ze stran státních institucí. Praktická část se věnuje problematice nadužívání mobilních telefonů u dospělé populace na Českobudějovicku. Rozděluje respondenty podle jejich sociodemografických charakteristik a hledá faktory, které se závislostí mohou v tomto regionu souviset.
Vliv mobilních telefonů na novou generaci dětí
Tománková, Aneta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce shrnuje vliv mobilních telefonů a moderní technologie na vývoj dětí, vysvětluje problém Nomofobie a dalších novodobých nelátkových závislostí. Hledání cesty k předcházení závislosti. Výzkum mapuje, kdy se děti o tuto technologii začínají zajímat. Jak dlouho tráví čas na chytrém telefonu či tabletu. V neposlední řadě, jak si jsou rodiče vědomy možných vlivů moderní technologie na vývoj dětí. Základem praktické části bakalářské práce byla realizace vlastního průzkumu. Průzkum byl proveden mezi rodiči a jejich dětmi, které dochází do mateřské školy Veleň. Výzkum potvrdil, že každý z rodičů vlastní svůj chytrý telefon nebo tablet a pravidelně jej půjčují svým dětem. Tím pádem děti jsou ve styku s moderní technologií již od útlého věku a intuitivně ji umějí ovládat. Často ji pak využívají na vyplnění svého volného času. Děti chápou, že telefon využíváme na psaní textových zpráv (SMS) 18,60 %, volání 48,84 % a hraní her 12,79 %. 2, Děti využívají moderní technologii na vyplnění svého volného času, přednostně na sledování filmů, videí, pohádek, poslouchání písniček a hraní her. Vlastnictví tabletů u dětí koreluje s věkem, šestileté děti vlastní tablet (26,98%), nebo chytrý smartphone a starší děti školou povinné vlastní svůj chytrý telefon - 9,52 % dotazovaných dětí. Děti jsou vlastníky tabletů...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.